• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
7

پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، قیمت گندم افزایش یافت

  • کد خبر : 52450
  • 06 اسفند 1400 - 19:00
پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، قیمت گندم افزایش یافت
یاز اکو_پس از آنکه روسیه رسما تهاجم همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی به اوکراین را آغاز کرد، قیمت گندم روز پنجشنبه به طور چشمگیری افزایش یافت و به بیش از 300 دلار رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول گفت : «عمیقاً نگران» تأثیر جنگ بر مردم اوکراین هستیم.
وی در توئیتی هشدار داد: این درگیری خطر اقتصادی قابل توجهی بر منطقه و جهان می افزاید.

وی گفت : صندوق بین المللی پول به ارزیابی تاثیر اقتصادی ادامه می دهد، اما “آماده حمایت از اعضای خود در صورت لزوم خواهد بود.”

وی خبر داد: بخش وام دهنده بحران مستقر در واشنگتن در حال ارسال ۲٫۲ میلیارد دلار کمک به اوکراین تحت یک برنامه وام است که قرار است در ژوئن به پایان برسد.

جورجیوا گفت: این صندوق در صورت نیاز می تواند به کشورهای دیگری که تحت تأثیر هر گونه تأثیرات سرریز درگیری هستند کمک کند.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی در توییتر گفت : از تحولات ویرانگر اوکراین که تأثیرات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای خواهد داشت، عمیقاً متأسف و وحشت زده است.

وی افزود : وام دهنده توسعه مستقر در واشنگتن “در حال آماده سازی گزینه هایی برای حمایت گسترده از مردم اوکراین و منطقه، از جمله حمایت فوری بودجه است.”

این مناقشه در حال حاضر قیمت نفت را به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ افزایش داده است و بر فشارهای تورمی نگران کننده جهانی افزوده است.

در ژانویه، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جهان برای سال ۲۰۲۲ را به ۴٫۴ درصد کاهش داد، که نیم واحد کمتر از تخمین قبلی خود در اکتبر بود، به دلیل «موانع» ناشی از آخرین شیوع ویروس کرونا بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های شدید جدیدی علیه مسکو از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک‌های بزرگ و قطع صادرات فناوری پیشرفته به این کشور با هماهنگی اروپا اعلام کرد.

با این حال، تحلیلگران خاطرنشان می کنند : مسکو سال ها برای مقاومت در برابر چنین تحریم هایی آماده شده است، صندوق جنگی از پول نقد و طلا ایجاد کرده و بدهی بسیار کمی دارد.

الینا ریباکووا از موسسه مالی بین المللی انجمن بانکی جهانی، گفت: “این تصادفی نیست. من فکر می کنم که این بخش زیادی از آنچه ما استراتژی قلعه روسیه می نامیم است.”

به گفته یک مقام بانک مرکزی این کشمکش ها همچنین می تواند محاسبات فدرال رزرو را در مورد مبارزه با تورم در ایالات متحده تغییر دهد.

انتظار می رود فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را افزایش دهد.

لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، گفت : بانک مرکزی ایالات متحده تأثیر این درگیری را بر بزرگترین اقتصاد جهان نظارت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});