• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

فرماندار: پل شیشه‌ای معلق در قلعه ضحاک هشترود احداث می‌شود

  • کد خبر : 54218
  • 18 اسفند 1400 - 13:45
فرماندار: پل شیشه‌ای معلق در قلعه ضحاک هشترود احداث می‌شود
یاز اکو - فرماندار هشترود به بازدید اخیر یکی از مدیران وزارت میراث فرهنگی از مناطق گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی سال آینده پل شیشه‌ای معلق در قلعه تاریخی ضحاک احداث، و زمینه توسعه روزافزون این ظرفیت گردشگری فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا توری روز چهارشنبه با بیان اینکه هشترود یکی از مقاصد گردشگری جدید آذربایجان‌شرقی طی سال‌های پیش‌رو خواهد بود، اضافه کرد: از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری این شهرستان به ویژه در منطقه گردشگری قلعه تاریخی ضحاک حمایت خواهد شد.

وی همچنین از غار آهکی «آغبلاغ» و بقعه «بایزید بسطامی» به عنوان دو ظرفیت گردشگری این شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: دستور لازم برای ساماندهی و احداث تفرجگاه‌های گردشگری در کنار این غاز و همچنین اثر تاریخی «بایزیدبسطامی» نیز صادر شده است.

به گفته وی باید راه دسترسی بقیه بایزید بسطامی از آزادراه پیامبر اعظم(ع) احداث شود تا مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند از این بقعه بازدید کنند؛ همچنین تکمیل جاده سلامت هشترود که احداث آن برای چندین سال از سوی شهرداری راکد مانده است، باید از سر گرفته شود.

فرماندار هشترود ثبت جهانی قلعه باستانی زهاک را نیز خواستار شد و با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان در زمینه گردشگری، ادامه داد: ثبت این اثر می‌تواند به رونق صنعت گردشگری در شهرستان کمک کند.

توری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۴ اثر تاریخی و گردشگری در این شهرستان به ثبت رسیده، ادامه داد: قلعه ضحاک یکی از جاذبه‌های توریستی و منحصر به فرد است که ثبت جهانی آن می‌تواند در آبادانی و پیشرفت منطقه موثر باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});