• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی به ۱۶۵ هزار خانوار رسیدند

  • کد خبر : 59561
  • 03 اردیبهشت 1401 - 16:00
متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی به ۱۶۵ هزار خانوار رسیدند
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶۵ هزار و ۶۹۳ خانوار در ۴۷ شهر استان آذربایجان غربی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه اظهار کرد: متقاضیانی که درخواست آنها تایید شده ١۵ روز فرصت دارند تا نسبت به افتتاح حساب و واریز وجه اقدام کنند.

به گفته وی، میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون ریال تعیین شده که پس از آن بلافاصله عملیات اجرایی پروژه‌ها و پرداخت کمک تسهیلات آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح‌ ملی در داخل حریم شهرها تامین شده است، افزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

شکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت وجود ندارد

حمزه‌لو با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن زمین‌های خود که مناسب اجرای طرح است را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را محقق کرد.

حمزه‌لو یادآور شد: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.  

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی برای این طرح مهم ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آنها است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});