• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ایجاد واحد ذوب با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 64251
  • 07 خرداد 1401 - 11:00
ایجاد واحد ذوب با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت احداث واحد ذوب با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در توسعه صنعت فولاد استان گفت: با راه‌اندازی این واحد طی سه ماه زمینه اشتغال بالغ بر ۳۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در حاشیه‌ی بازدید از کارخانه آذر فولاد امین در شهر تیکمه‌داش از توابع شهرستان بستان‌آباد، اظهار کرد: در حوزه فولاد بعد از دو استان اصفهان و خوزستان که بیشترین سرمایه گذاری دولتی در این استان‌ها انجام شده است، آذربایجان‌شرقی در رتبه سوم کشوری و از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در رتبه‌ی نخست قرار دارد.

وی با بیان اینکه فولاد یکی از اساسی‌ترین ماده اولیه کسب و کارها و صنعت است، ادامه داد: بخش خصوصی استان در حوزه تولید فولاد مانند سایر بخش‌ها پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری صنعتی در استان ادامه دارد و در بازدیدهای که در این مدت انجام می‌شود استان در رشته صنعت‌های مختلف در حال توسعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ی صنعت، گفت: در حوزه‌های متعدد صنعتی مانند صنایع لوازم خانگی، شیرینی و شکلات، پارکت، نپان، کاغذ دیواری و قطعه سازی در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار داریم.

پرنیان ادامه داد: ایجاد ارتباط بین آذربایجان‌شرقی و یک استان ۱۵۰ میلیون نفری کشور چین بدون تردید تاثیر خوبی بر حوزه فولاد استان خواهد داشت.

وی افزود: اخیراً تصمیماتی برای اخذ عوارض از زنجیره نهایی فولاد اتخاذ شده بود که بلافاصله با همراهی استاندار و نمایندگان مجلس این مصوبه را به نفع تولید فولاد استان اصلاح کردیم.

حوزه برق در ۱۰ سال گذشته مورد غفلت واقع شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این که متاسفانه حوزه برق در ۱۰ سال گذشته مورد غفلت واقع شده است، گفت: حوزه سرمایه گذاری و پست‌های برق به ویژه در آذربایجان‌شرقی به شدت مورد بی مهری قرار گرفته به طوری که در شهرک های صنعتی استانهای همتراز تا ۱۰۴ درصد برق مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین شده اما این میزان در استان ما ۴۶ درصد است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با سفر ریاست جمهوری به استان مصوبات خوبی در این حوزه تصویب شود تا در حوزه برق عقب ماندگی جبران شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی استان طرح‌های خوبی برای تامین و تولید انرژی برق در نظر دارند.

پرنیان با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در سراسر کشور تاکید کرد: با توجه به این که مواد اصلی ساختمان فولاد و سیمان است پیگیر هستیم تا مشکلات موجود این صنعت کاهش یابد.

مهم‌ترین چالش بخش فولاد را تامین مواد اولیه است

وی، مهم‌ترین چالش بخش فولاد را تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: برای بقای فولاد آذربایجان شرقی که سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام شده است باید با تمام توان از این صنعت حمایت کنیم.

وی افزود: فولاد جزو ظرفیت‌های بسیار بالای استان است بنابراین باید انجمن فولاد فعالتر شود تا به موقع مسائل و مشکلات موجود را پیگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});