• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

فروکش‌کردن قیمت دلار

  • کد خبر : 74585
  • 22 مرداد 1401 - 19:00
فروکش‌کردن قیمت دلار
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

یازاکو؛ جعفر ساعی‌نیا – یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار ارز/ دلار در کمترین سطح ۴۵ روز گذشته

در هفته‌ای که گذشت نرخ دلار آزاد در معاملات بازار تهران تحولات چشمگیری را تجربه کرد. پس از به پایان رسیدن دور جدید نشست‌های هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در وین، پایتخت اتریش، قیمت دلار غیر‌رسمی دچار جهش افزایشی شد. با افزایش سطح انتظارات مثبت نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای برجام روند افزایشی مذکور متوقف شده و جای خود را به روند کاهشی ملایمی داد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز تهران در صورت تداوم یافتن روند کاهشی ناشی از انتظارات مثبت مذاکراتی در روز‌های پیش‌رو امکان تخلیه دلار‌های خانگی و در نتیجه آن ایجاد شوک کاهشی در نرخ این ارز وجود دارد. در روز‌های گذشته نیز سیگنال‌های مثبت مذاکراتی سبب کاهش قیمت دلار غیررسمی تا سطوح انتهایی کانال ۳۰ هزار تومانی شد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در معاملات روز‌های انتهای هفته گذشته با حدود ۱۳۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه ۱۹ مرداد به رقم ۳۰ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. این رقم در ۴۵ روز اخیر کمترین سطح بود.

بازار سهام/ تعادل در بورس تهران

بورس در هفته‌ای که گذشت توانست رشد کمتر از یک درصدی را ثبت کند. شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته روی سطح یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و رشد ۰/۳۵ درصدی را ثبت کرد.
اغلب کارشناسان روند بازار را در برای هفته چهارم مرداد متعادل پیش‌بینی کرده‌اند و به عقیده این افراد تا زمانی که نقدینگی وارد بازار نشود همچنان شاهد معاملات متعادل و نوسانی خواهیم بود.

بازار طلا و سکه/ قیمت طلا و سکه

در روز پایانی هفته سوم مرداد قیمت‌ها به شرح زیر بود؛
۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۷۳۲,۰۰۰ ریال رسید.
۲. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۸,۹۰۰,۰۰۰ ریال رسید.
۳. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۳۹,۴۷۰,۰۰۰ ریال رسید.
۴. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۳۵۰,۰۰۰ ریال رسید.
یک کارشناس در مورد قیمت سکه توضیح می‌دهد: حباب سکه در سال جاری افزایش یافته است اما این موضوع در واقع نشان‌دهنده قیمت دلار است. بازار سکه بسیار هوشمند رفتار می‌کند و به ارزش ذاتی، بهای زیادی می‌دهد. دست دولت نیز برای دخالت در آن بسته‌تر است.
حق‌شناس می‌گوید: تداوم روند افزایشی طلا و سکه به شرایط دلار بستگی دارد. اگر ارز به سمت کانال جدید برود، به ویژه سکه نیز ممکن است سقف‌های بالاتری را تجربه کند. او بیان می‌کند: در مورد اونس هم به نظر می‌رسد روند کاهشی متوقف شده و کف جدیدی شکل گرفته است. بر همین اساس، انتظار نمی‌رود که قیمت‌های جهانی، بازار داخلی را کنترل کنند. در چنین شرایطی اگر دلار هم افزایشی باشد، روند صعودی طلا و سکه ادامه می‌یابد. در غیر این صورت امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد.

بازار طلای جهانی/ چهارمین هفته صعودی برای طلا

قیمت طلا در روز جمعه ثابت بود. این قیمت‌ها تحت تاثیر افزایش بازدهی خزانه‌داری و چشم‌انداز افزایش نرخ بهره آمریکا قرار گرفت. طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده می‌شود. روز جمعه قیمت هر اونس طلا تا حدود زیادی ثابت و در حدود ۱۷۸۷.۵۷ دلار بود. در حالی‌که، شمش در این هفته ۰/۷ درصد افزایش یافته است.

بازار نفت/ استمرار بهبود تقاضای جهانی نفت

با انتشار گزارش‌های ماهانه مؤسسات بین‌المللی مشخص شد که اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی درباره تقاضای نفت اختلاف نظر دارند. اوپک برآورد خود از تقاضا در سال جاری را کاهش و آژانس افزایش داده است. با این حال، هر دو تاکید بر استمرار افزایشی بودن روند نسبت به سال گذشته دارند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تقاضا در سال۲۰۲۳ دست‌کم ۲/۱ میلیون بشکه در روز رشد کند.
در این میان، آژانس گفته تولید نفت روسیه در ۳ ماه گذشته افزایشی بوده اما در سال میلادی آینده ممکن است دو میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

بازار کریپتو/ توقف صعود بیت کوین

روند رشد قیمت بیت کوین در معاملات روز جمعه شاهد کاهش نسبی بود و به قیمت ۲۴۰۳۹ دلار رسید. اتریوم اما، صعود کرد. این رمزارز به افزایش دو ماهه خود ادامه داد و برای اولین بار از اواخر ماه می به ۱۹۰۰ دلار رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});