• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

ونزوئلا ارسال نفت در برابر بدهی به اروپا را متوقف می کند و خواهان مبادله محصولات است

  • کد خبر : 75003
  • 25 مرداد 1401 - 18:30
ونزوئلا ارسال نفت در برابر بدهی به اروپا را متوقف می کند و خواهان مبادله محصولات است
یاز اکو_به گفته سه نفر مطلع، ونزوئلا محموله‌های جدید نفت خام به اروپا را تحت یک قرارداد نفت در برابر بدهی به حالت تعلیق درآورده است و از شرکت‌های ایتالیایی انی و رپسول اسپانیا خواسته است تا در ازای محموله‌های آتی، سوخت برای آن فراهم کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح این منابع گفتند که شرکت نفت PDVSA ونزوئلا دیگر علاقه ای به معاملات نفت در برابر بدهی که وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه مجوزآن را داد ندارد.
این مجوز به شرکت دولتی اجازه می دهد پس از دو سال تعلیق ناشی از تحریم های ایالات متحده، محموله های نفتی به اروپا را از سر بگیرد.

 

محموله‌های نفت ونزوئلا، به ویژه آنهایی که به پالایشگاه‌های اسپانیا فرستاده می‌شوند، به اروپا کمک کرده تا از زمان حمله به اوکراین، خرید نفت روسیه را کاهش دهد. اما شروط این قرارداد پول نقد یا سوخت مورد نیاز را برای PDVSA، که پالایشگاه‌های خود پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری ناکافی و فقدان تعمیرات در تلاش برای تولید بنزین و گازوئیل هستند، فراهم نکرده است.

طبق برنامه‌های حمل و نقل PDVSA، هیچ پنجره بارگیری برای Eni یا Repsol برای محموله‌های اروپا در ماه آگوست در نظر گرفته نشده است، حتی اگر ذخایر نفت خام رقیق شده (DCO) در بندر خوزه تا ۸ آگوست به تقریبا ۵ میلیون بشکه افزایش یابد.

به گفته این منابع، PDVSA می‌خواهد در ازای نفت خام خود سوخت تهیه کند، در حالی که از بخشی از ارزش محموله‌ها برای جبران میلیاردها دلار بدهی به شرکای سرمایه‌گذاری مشترک از جمله شورون، انی و رپسول استفاده می‌کند.
تغییر قرارداد می تواند به شرکت ونزوئلا کمک کند تا فعالیت های نفتی فوق سنگین کمربند Orinoco خود را که به رقیق کننده های وارداتی مانند نفتای سنگین نیاز دارد، احیا کند و کسری سوخت موتور این کشور را کاهش دهد.
از سال گذشته، PDVSA بیشتر به رقیق‌کننده‌های ایرانی برای تبدیل نفت خام سنگین خود به عیار صادراتی متکی بوده است.

 

بر اساس اسناد PDVSA و داده های ردیابی نفتکش ها، از ژوئن، انی در مجموع ۳٫۶ میلیون بشکه DCO ونزوئلا دریافت کرده است.

 بیشتر این حجم بعداً توسط انی به رپسول تحویل داده شد که ظرفیت بیشتری برای پالایش نفت خام ترش سنگین این کشور آمریکای جنوبی دارد.
جوسو جان ایماز، مدیرعامل رپسول در اواخر جولای گفت : بازگشت محموله‌های ونزوئلا برای پالایشگاه‌های این شرکت «خبر خوبی» است، زیرا کیفیت نفت خام آن کاملاً با سیستم پالایشی آن مطابقت دارد.

بر اساس اسناد و نظارت شناورها، از سرگیری محموله‌های نفت به اروپا به PDVSA کمک کرد تا فروش خود را در ژوئن و جولای افزایش دهد و صادرات کلی به ۵۴۵۰۰۰ بشکه در روز در دوره ۶۰ روزه رسید.
مشکلات عملیاتی بعداً افزایش صادرات را جبران کرد. اما PDVSA قصد دارد سومین ارتقادهنده نفت خام سنگین را در جوینت ونچر پتروموناگاس مجددا راه اندازی کند که تولید و ظرفیت صادرات نفت خام را افزایش می دهد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});