• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج/ ثبات نسبی بازار کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 75842
  • 01 شهریور 1401 - 9:30
کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج/ ثبات نسبی بازار کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: وضعیت بازار در ثبات نسبی قرار گرفته و کالاهای اساسی به وفور در بازار وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان افزود: بر اساس گزارش های ارایه شده در بهار امسال وضعیت کار و کسب استان به شکل قابل توجهی بهبود یافته که امیدواریم با کمک تمام دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی بیش از گذشته این وضعیت را بهبود دهیم.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی در عملکرد سامانه جامع تجارت رتبه نخست کشور را دارد، ادامه داد: با تدابیری که دولت برای تنظیم بازار در حوزه محصول برنج انجام داده قیمت برنج ۱۵ درصد در استان کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به کاهش قیمت روغن نباتی اشاره کرد و گفت: مصرف ماهانه روغن نباتی در استان حدود ۳۰ هزار تن است که از این مقدار شش هزار تن در بخش خانوار، چهار هزار تن برای اصناف و ۲۰ هزار تن در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می گیرد در حال حاضر این محصول در بازار به وفور وجود دارد.
پرنیان ادامه داد: مصرف شکر در استان ۳۰ هزار تن است و براساس نرخ اعلام شده به اندازه کافی در بازار یافت می شود.

آذربایجان‌شرقی مناسب‌ترین استان در تنظیم بازار محصولات روغن موتور

وی گفت: با توجه به این که نظارت بر بازار از طریق سامانه جامع تجارت انجام می شود مشکلی در تامین و قیمت لاستیک های سنگین و سبک در استان وجود ندارد همچنین با توجه به تدابیر مناسب اندیشیده شده در حال حاضر آذربایجان شرقی مناسب ترین استان در تنظیم بازار محصولات روغن موتور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: گوشت مرغ با کمتر از نرخ ۵۵ هزار تومان عرضه می شود که در این زمینه مشکلی نداریم.

پرنیان ادامه داد: با توجه به نظارت های مستمر امسال اجازه ندادیم برق مجتمع سیمان صوفیان قطع شود بنابراین در محصول سیمان بازار آرامی در جریان است.

تشکیل ۴۰۰۷ پرونده برای متخلفان

وی افزود: از ابتدای امسال تا ۲۹ مرداد ۳۳ هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی انجام شده که در این زمینه چهار هزار و هفت پرونده تشکیل شده است این آمار حضور موثر و مستمر سازمان صمت در بازار را در مقایسه با سال های گذشته نشان می دهد.

وی عملکرد این سازمان در ایجاد گشت های مشترک را جزو استان های موفق عنوان کرد و گفت: در پایانه های مسافربری از لحاظ تامین خودرو مشکلاتی وجود داشت که با ورود جدی و ایجاد گشت های مشترک این موارد پیگیری شد.

برای مدارس متخلف پرونده تشکیل خواهد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: به دلیل مطابقت نداشتن شهریه ها و قیمت لباس ها در برخی از مدارس غیردولتی مقرر شد گشت مشترکی با اداره کل آموزش و پرورش استان ایجاد شود قطعا به این حوزه ورود خواهیم کرد و حتی اگر لازم باشد برای مدارس متخلف پرونده تشکیل خواهد شد.

پرنیان گفت: از نمایشگاه های خودرو بازرسی های زیادی انجام شده و پرونده های متعددی برای متخلفان تشکیل شده است و در نهایت پرونده ها را به تعزیرات حکومتی ارجاع داده ایم.

وی با اشاره به آغاز فرآیند نصب قیمت کالاها از مجتمع های تجاری بزرگ افزود: از هیات امنای پاساژها دعوت کرده ایم تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و هر هفته روند درج قیمت در حال افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حوزه دارو شکایت ها افزایش یافته و مردم از حذف کارتخوان ها گلایه زیادی دارند.

پرنیان گفت: از برخی از استخرها به دلیل گران فروشی شکایاتی شده بود که در این زمینه مکاتباتی با اداره کل وزرش و جوانان داشته ایم.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار کفش و البسه در آستانه بازگشایی مدارس گفت: نصب قیمت اولویت اول ما است باید گشت مشترکی با کمک اتحادیه ها و تعزیرات حکومتی انجام شود تا رضایت مردم جلب شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حوزه لوازم خانگی صوتی و تصویری و موبایل ۳۰ درصد کاهش تولید داشته ایم که مذاکرات برجام در این حوزه تاثیر داشته و برای این حوزه رکود ایجاد شده است.

کاهش شکایت‌های مردم از حوزه نان

پرنیان ادامه داد: تولیدکنندگان استان، مواد اولیه مورد نیاز خود را نسبت به سال گذشته به راحتی می توانند تامین کنند.

وی با بیان این که در حوزه نان شکایت های مردم کاهش یافته است، اضافه کرد: قیمت بالای اقلام مختلف در بوفه های بیمارستانی که جای بسیار مهمی است باید پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: شفافیت تجاری واحدهای فعال در منطقه آزاد نزدیک به صفر است که این موضوع باید اصلاح شود.

وی با اشاره به نقش بسزای اتحادیه ها در تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر انتخابات اتحادیه ها در حال اجرا است در این زمینه هر چقدر افراد باتجربه در راس اتحادیه ها حضور داشته باشد بازار آرام تری خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});