• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

توسعه همکاری‌های مشترک تبریز و ترکیه در حوزه حمل و نقل

  • کد خبر : 78142
  • 17 شهریور 1401 - 18:00
توسعه همکاری‌های مشترک تبریز و ترکیه در حوزه حمل و نقل
یاز اکو - در نشست مشترک سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز بر توسعه همکاری‌های مشترک ترکیه و تبریز در زمینه مدیریت شهری و حوزه حمل و نقل تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، یعقوب وحیدکیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در این نشست با اشاره به جایگاه تاریخی شهر تبریز اظهار داشت: تبریز به عنوان یک شهر تاریخی جایگاه ویژه‌ای در تجارت دارد و ما تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های مورد نیاز را برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شهر تبریز در این خصوص فراهم سازیم.

وی، ضرورت بررسی دقیق همکاری‌های مشترک برای تعاملات بیشتر در حوزه‌های عمرانی و حمل و نقل را یادآور شد و گفت: در حوزه‌های عمرانی و حمل و نقل این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم همکاری‌های بیشتری را داشته باشیم.

وحیدکیا با تاکید بر مدیریت هوشمند شهری و حمل و نقل هوشمند افزود: در خصوص حمل و نقل هوشمند و مدیریت هوشمند شهری از لحاظ بحث‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌توانیم همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی و امکان توسعه همکاری‌های فی مابین ترکیه و تبریز متذکر شد: خط ۴ مترو تبریز به شکل تراموا پیش‌بینی شده است و می‌توانیم در این خصوص نیز همکاری‌های مشترک را داشته باشیم.

وی، ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس را نیز برای توسعه همکاری‌ها مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برای توسعه همکاری‌ها در خصوص ورود تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها می‌توانیم از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیز بهره‌مند شویم.

وحیدکیا بیان داشت: امیدواریم با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتباطات تنگاتنگ در حوزه حمل و نقل بین شهر تبریز و ترکیه باشیم.

وی ادامه داد: بحث حمل و نقل به صورت جامع از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی مورد توجه ماست و جلسات مشترک کارشناسی تشکیل و همکاری‌های مشترک را خواهیم داشت.

گسترش همکاری‌های مشترک شهر تبریز و ترکیه

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز بر گسترش همکاری‌های مشترک شهر تبریز و ترکیه در زمینه توسعه حمل و نقل تأکید کرد.

چتین تانر خاطرنشان کرد: با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی بین ایران و ترکیه ما می‌توانیم همکاری‌های بیشتری را در دیگر بخش‌ها نیز داشته باشیم.

وی گفت: امروز همکاری‌های مشترک در حوزه حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و با وجود ظرفیت‌های برجسته شهرداری تبریز امیدواریم این نشست شروع همکاری‌های مشترک باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});