• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
در ۶ ماه نخست امسال

۹۸ واحد تولیدی و صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 80574
  • 09 مهر 1401 - 11:30
۹۸ واحد تولیدی و صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری رسید
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برنامه ریزی برای بهره برداری از ۲۰۵ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۸ واحد در ۶ ماه نخست سال به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رامین صادقی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر از میان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری، حدود ۸۳ درصد واحد تولیدی و صنعتی فعال است افزود: این رقم نشان می‌دهد تعداد واحدهای فعال در استان اردبیل از متوسط کشوری بالا است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل همچنین با اشاره به احیای واحدهای راکد و غیرفعال در استان افزود: احیای واحدهای راکد و غیر فعال در این استان مورد توجه قرار گرفته و در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۴ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه هر هفته چهار واحد تولیدی و صنعتی در استان افتتاح می‌شود، افزود: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران با توجه به سیاست‌های اعمال شده مورد تاکید قرار گرفته و این سازمان همواره از تولیدکنندگان و صنعتگران با هدف اشتغال زایی و رونق تولید حمایت کرده است.

صادقی گفت: تکمیل زنجیره‌های مختلف تولید از جمله تولید خودرو و قطعات آن، زنجیره صنایع سلولزی از قبیل ام دی اف، پارکت، اچ دی اف، زنجیره تولید نساجی و پوشاک، تکمیل زنجیره اکتشاف و بهره‌برداری عناصر معدنی فلزی از جمله مس، مولیبدن در استان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۲ استان اردبیل در زمره استان‌های صنعتی کشور شناخته خواهد شد.

تولید محصولات داخلی و نهضت ساخت داخل

وی افزود: یکی از محورهایی که سازمان صمت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه و برای جلوگیری از واردات پیگیری کرده است، بحث تولید محصولات داخلی و نهضت ساخت داخل پیگ بوده است که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی واحد تولیدی آذر عرش اشاره کرد که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال‌ ای‌ دی و باندهای ایستاده فعالیت می‌کند.

صادقی اضافه کرد: در گذشته بیشتر قطعاتی مانند موس و کیبورد وارداتی بود اما تولیدات این واحد موجب شده است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیاز داخلی نیز برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: کارخانه طنین پیک سبلان هم به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ توپ‌های ورزشی است که محصولاتش به استان‌های مختلف و دیگر کشورها صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});