• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

۱۵ مخاطره آذربایجان‌شرقی را تهدید می‌کند

  • کد خبر : 84557
  • 17 آبان 1401 - 11:45
۱۵ مخاطره آذربایجان‌شرقی را تهدید می‌کند
یاز اکو - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: از ۵۶ مخاطره شناسایی شده در سطح کشور، ۱۵ مخاطره عمده این استان را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر هنربر با بیان اینکه اولین مخاطره استان زلزله است، افزود: سیل، خشکسالی، حوادث جاده‌ای، رانش زمین، آتش سوزی مراتع، جنگل‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی و ساختمان‌ها، گرد و غبار، بیابان زایی و سرمازدگی درختان از دیگر مخاطرات اولویت دار شناسایی و تفکیک شده استان هستند.

وی با اشاره به اینکه این مخاطرات از طریق فرمانداری‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران استان شناسایی، تفکیک و بررسی شده است، اظهار داشت: تبریز همانند استان و کشور یک شهر مخاطره آمیز از نظر زلزله و سیل است و در طول سالیان گذشته زلزله‌ها و سیل‌های زیادی در آن رخ داده و خسارت‌های زیادی نیز ایجاد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس اسناد ملی کاهش خطر حوادث و سوانح و اسناد ملی آمادگی و پاسخ، اسناد استانی آنها در حال تدوین است، گفت: در این راستا تدوین سند کاهش خطر حوادث و سوانح با همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و تعدادی از مدیران عضو ستاد ۹۰ درصد و سند آمادگی و پاسخ ۲۰ درصد پیشرفت کرده است.

هنربر، با تاکید بر اینکه زمان وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: به تمامی اعضای ستاد، فرمانداران و شهرداران در خصوص وقوع زلزله احتمالی آماده باش اعلام شده تا با اقدامات پیشگیرانه مانند مقاوم سازی، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی کم دوام، خطرات و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از این حوادث کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});