• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

چگونگی تحقق اهداف آذربایجان‌شرقی در برنامه هفتم/ روند صعودی هزینه‌های جاری

  • کد خبر : 86423
  • 05 آذر 1401 - 13:45
چگونگی تحقق اهداف آذربایجان‌شرقی در برنامه هفتم/ روند صعودی هزینه‌های جاری
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: نگرش برنامه هفتم این است که حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی پررنگ باشد؛ برای تحقق این امر راهگشایی های لازم را در استان انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، محمد فرشکاران ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و بررسی ظرفیت ها و اولویت های استان در تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: هزینه‌های جاری کشور همواره روند صعودی داشته که این امر باعث نزولی بودن هزینه های تملک دارایی های سرمایه ای شده است.

وی افزود: این روند باید از طریق راهکارهایی مثل ارتقاء بهره‌وری، تقویت و توجه به منابع انسانی و واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی کنترل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نگرش برنامه هفتم این است که در مدار توسعه پویایی و حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی پررنگ باشد؛ برای تحقق این امر راهگشایی های لازم را در استان انجام خواهیم داد.

فرشکاران ابراز داشت: لازم است فضاهای بروکراسی اداری را به سمت مولدسازی و تسهیل امور، اصلاح و تعدیل کنیم که اگر مولدسازی به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های ثابت و چرخش سرمایه حرکت نکند ثروت استان راهی به جز خروج و بلا استفاده ماندن نخواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: باید روی مدل‌های توسعه و قوانین و احکام توسعه‌زا که موانع را در جهت تسهیل فعالیت های بخش خصوصی رفع می کند، کار کنیم.

این مسوول، تمرکز بر موضوع نظام درآمد-هزینه، ارائه نظرات به کارگروه اصلاح ساختار و تدوین نظام تفویض اختیار و تمرکززدایی را از جمله وظایف سازمان های مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها برشمرد.

در این جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی به تشریح سیاست های کلی، رویکرد و ویژگی های برنامه ریزی در برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت و برنامه محوری به جای حکم محوری، تمرکز بر موضوعات کلیدی مشتمل بر پیشران و بسترساز و تمرکز زدایی و تقویت نقش استان‌ها در جریان توسعه را از جمله این ویژگی‌ها دانست.

واقف بهروزی همچنین به مواردی مثل مشارکت محوری و استفاده از ظرفیت تمام فعالان و ذینفعان توسعه، تغییر رویکرد از تمرکز بر تخصیص و توزیع منابع بر اصلاحات ساختارها و وضع قواعد سیاستی و اتکاء به شیوه «طراحی مکانیسم در برنامه مبتنی بر تهیه سازوکارهای انگیزشی کارا و اثربخش خود تنظیم» اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});