• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

درآمد گردشگری سلامت ترکیه به ۶ میلیارد لیر نزدیک شد

  • کد خبر : 87218
  • 12 آذر 1401 - 18:00
درآمد گردشگری سلامت ترکیه به ۶ میلیارد لیر نزدیک شد
یاز اکو_ تعداد افرادی که از فوریه 2019 تا اکتبر سال جاری با هدف گردشگری سلامت به ترکیه سفر کردند؛ 2 میلیون و 655 هزار و 720 نفر بوده که درآمدی بالغ بر 5 میلیارد و 987 میلیون و 668 هزار دلار عاید این کشور کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبرشرکت سهامی خدمات بهداشتی بین المللی (USHAŞ) که در ۴ فوریه ۲۰۱۹ به عنوان نهاد مربوطه وزارت بهداشت تأسیس شد، خدمات بهداشتی بین المللی ارائه شده در ترکیه را ترویج می کند و فعالیت های بخش دولتی و خصوصی برای سلامت را پشتیبانی و هماهنگ می کند.

بر اساس داده های وب سایت این شرکت ۷۰۱ هزار و ۴۶ بیمار در ترکیه در محدوده گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۹ خدمات بهداشتی دریافت کرده اند و  درآمد حاصل از گردشگران خارجی که به دلایل بهداشتی و درمانی به این کشور سفر کرده اند در همین سال یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار بوده است.

در سال ۲۰۲۰، زمانی که اپیدمی جهانی COVID-19 تجربه شد، کاهش قابل توجهی در تعداد گردشگران سلامت مشاهده شد. در سال ۲۰۲۰، ۴۰۷ هزار و ۴۲۳ بیمار ترکیه را برای خدمات درمانی خود ترجیح دادند و درآمد گردشگری سلامت در سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون و ۷۷۹ هزار رسید.

زنان و زایمان پر متقاقضی ترین بخش گردشگری سلامت

در گردشگری سلامت که در بسیاری از زمینه های پزشکی خدمات ارائه می کند، شاخه های خاصی جزو اولین انتخاب ها بودند.

شاخه‌های بالینی که بیشتر مورد علاقه بیماران بین‌المللی بود، به ترتیب زنان، داخلی، چشم پزشکی، بیوشیمی پزشکی، جراحی عمومی، دندانپزشکی، ارتوپدی و تروماتولوژی، بیماری‌های عفونی و گوش و حلق و بینی بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});