• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

روسیه اعلام کرد: ممکن است تولید نفت خود را به دنبال سقف قیمت کاهش دهیم

  • کد خبر : 89525
  • 04 دی 1401 - 13:45
روسیه اعلام کرد: ممکن است تولید نفت خود را به دنبال سقف قیمت کاهش دهیم
یاز اکو - الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: روسیه ممکن است تولید نفت خود را در اوایل سال 2023 بین 5 تا 7 درصد کاهش دهد، زیرا این کشور به محدودیت های قیمت در محصولات خام و پالایش شده خود پاسخ می دهد و فروش به کشورهای حامی آنها را متوقف می کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، نواک با تشریح جزئیات واکنش روسیه به محدودیت‌های قیمتی که غرب به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین ارائه کرد، گفت : این کاهش تولید می‌تواند به ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

وی همچنین اظهار داشت: علیرغم تلاش های اروپا برای کاهش اتکا به نفت و گاز روسیه، صادرات انرژی از روسیه در سراسر جهان مورد تقاضا است و مسکو به خریداران خود تنوع بخشیده است.

نواک گفت: تامین توسعه اقتصادی جهانی بدون انرژی روسیه دشوار خواهد بود.

وی کمبود گاز احتمالی در اروپا را پیش بینی کرد و ادامه داد:محدودیت هایی را بر قیمت گاز و نفت ایجاد کرده است.

نواک ادامه داد: در مورد نفت، اتحادیه اروپا، کشورهای گروه ۷ و استرالیا از ۵ دسامبر سقف قیمتی ۶۰ دلاری در هر بشکه وضع کرده اند.

وی افزود: ما معتقدیم که در شرایط کنونی، حتی ممکن است به جای هدایت سیاست فروش در مورد سقف قیمت، ریسک تولید پایین‌تر را بپذیریم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۲۲ دسامبر گفت: اوایل هفته آینده فرمانی را در مورد اقدامات مسکو در پاسخ به سقف قیمتی صادر خواهد کرد.

نواک گفت: این فرمان فروش نفت و فرآورده های نفتی را به کشورهایی که به سقف قیمت می پیوندند و شرکت هایی که خواستار رعایت آن هستند، ممنوع می کند.

وی همچنین گفت: انتظار می رود تولید نفت روسیه در سال جاری از ۵۲۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۵۳۵ میلیون تن (۱۰٫۷ میلیون بشکه در روز) افزایش یابد، در حالی که تولید گاز طبیعی تا یک پنجم کاهش خواهد یافت و به ۶۷۱ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

تحریم ها به فروش نفت روسیه که سهم بزرگی از درآمدهای بودجه دولت را تشکیل می دهد، ضربه زده است. صادرات نفت خام اورال روسیه از بنادر دریای بالتیک ممکن است تا یک پنجم در ماه دسامبر کاهش یابد.

نواک یاد آور شد: ما معتقدیم که این تخفیف به زودی تثبیت خواهد شد و روسیه بیشتر سال جاری را صرف آماده‌سازی برای تحریم‌ها و محدودیت‌های قیمتی کرده است.

وی همچنین از فعالیت گروه اوپک پلاس متشکل از تولیدکنندگان پیشرو نفت در جهان که روسیه را شامل می‌شود تقدیر کرد و گفت: قیمت نفت احتمالاً در محدوده فعلی ۷۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه در سال آینده باقی می‌ماند، بدون اینکه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});