• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

صدور ۲۰۰۰ مجوز سرمایه گذاری طی یک سال گذشته در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 94172
  • 17 بهمن 1401 - 11:00
صدور ۲۰۰۰ مجوز سرمایه گذاری طی یک سال گذشته در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان با صدور ۲۰۰۰ مجوز سرمایه گذاری طی یک سال گذشته، رتبه دوم را کسب کرده است، گفت: این میزان سرمایه گذاری نشان از علاقه مردم استان به کار، تولید، سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، صابر پرنیان در آیین افتتاح ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی در آذربایجان شرقی و ۴۴ پروژه زیربنایی در شهرک صنعتی آخولا تبریز، با بیان این‌که عمده طرح‌های افتتاح شده در حوزه تکمیل زنجیره‌های تولید بوده است، گفت: آذربایجان شرقی بعد از اصفهان و تهران، رتبه سوم کشور را در ایجاد واحدهای صنعتی دارد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص بخش معدن استان نیز گفت: در حوزه معدن از اول مهر ماه سالجاری تاکنون تعداد ۱۰۰ معدن راکد سلب صلاحیت شده‌اند.

پرنیان افزود: در حوزه تجارت خارجی طی یک سال گذشته تعداد ۲۴ رویداد مهم از جمله پذیرش هیات تجاری، نشست با سفرا با حضور استاندار محترم داشتیم.

وی با اشاره به مشکلات تامین تسهیلات برای سرمایه گذاران، اظهار کرد: قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تمام شده برای واحدهای تولیدی پنج برابر شده اما میزان تسهیلات بانکی نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

وی با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی استان، خاطرنشان کرد: مواد اولیه در بازار آزاد به وفور وجود دارد اما تامین آن از طریق بورس به سختی انجام می‌گیرد لذا بایستی چاره‌ای برای این امر اتخاذ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از قطعی برق واحدهای تولیدی استان در فصول زمستان و تابستان، گفت: طبق قانون، آخرین جایی که انرژی آن بایستی قطع شود، حوزه تولید است که متاسفانه واحدهای تولیدی استان طی ۱۵ سال گذشته در تامین برق مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94172

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});