• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از تذکر به رئیس جمهور درباره بی‌ثمر بودن تصمیم‌گیری هایش تا ۴۴ سال بی‌کفایتی در مدیریت بحران و در نهایت لزوم برخورد جدی با کره جنوبی

  • کد خبر : 94820
  • 22 بهمن 1401 - 10:12
از تذکر به رئیس جمهور درباره بی‌ثمر بودن تصمیم‌گیری هایش تا ۴۴ سال بی‌کفایتی در مدیریت بحران و در نهایت لزوم برخورد جدی با کره جنوبی
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص بی‌ثمر بودن فعالیت های رئیسی، تا اوج ناشی‌گری در مدیریت زلزله خوی و… بودیم.

 

واکنش احمد محرم زاده؛ نماینده اهر و هریس به اتهام زد و بند نمایندگان مجلس با خودروسازان:

«برای بنده باید زد و بند نمایندگان با خودروسازان اثبات شود، خطاب قراردادن همه نمایندگان صحیح نیست»

 

آقای رئیس جمهور؛ نتایج تلاش‌تان هنوز محسوس نیست،تدبیری کنید

حسن شجاعی؛ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه نوشت: «آقای  رئیسی:اول: تلاش‌تان بسیار خوب است، سپاسگزاریم. دوم: جهت‌گیری تلاش‌تان احتمالا محل اشکال است، مراقبت کنید .سوم: نتایج تلاش‌تان هنوز محسوس نیست، تدبیری کنید. اگر جهت‌گیری را مراقبت و نتایج را محسوس نکنید، تلاش‌تان هم از ارزش خواهد افتاد»

 

اقدامات جزیره‌ای پاشنه آشیل حوزه مدیریت بحران کشور 

مهدی عیسی‌زاده؛ نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق با تاکید بر اینکه اقدامات جزیره‌ای پاشنه آشیل حوزه مدیریت بحران کشور است، گفته: در طول ۴۴ سال گذشته در مواقع بروز بحران ناشی از بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و … و حوادثی ناشی از انفجار یا تخریب که عوامل انسانی در آنها دخیل بوده‌اند حداقل با ۲۴ ساعت تاخیر به ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان پرداخته شده است و این در حالی است که در این شرایط امدادرسانی در همان لحظات اولیه دارای اهمیت حیاتی است.

 

طرح صیانت وجاهت قانونی ندارد

غلامرضا نوری‌قزلجه؛ عضو کمیسیون مشترک صیانت، درباره اعلام اینکه طرح معروف به «صیانت» تصویب شده و در روزهای آتی راهی شورای نگهبان می‌شود، با رد این موضوع گفته است که پیش از بررسی طرح در جلسه، مطابق با آیین‌نامه کمیسیون، اعلام تصویب شدن آن وجاهت قانونی ندارد.

 

پروژه‌های در حال افتتاح حاصل ریل‌گذاری رهبر انقلاب است

حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند، پروژه‌های در حال افتتاح را حاصل ریل‌گذاری رهبر انقلاب دانسته و افزوده است: روزی در این منطقه مرزی چراغی روشن نبود اما در حال حاضر این منطقه مسیر توسعه را طی می‌کند.


ایران همدل در زلزله خوی

روح‌الله متفکرآزاد نوشت: «امروز در خوی، ایرانی همدل را دیدم؛با وجود اینکه حجم خسارات در قیاس با زلزله ورزقان و بم کمتر است، اما همت و همدلی با همه‌ی نقص‌ها چندین برابر‌بود؛با هر زبانی، در هر قومیتی، پیر و جوان، مرد و زن؛همه بودند، ملت و دولت دست در دست هم آمده‌اند»


آینده جوانان برای رهبر انقلاب اهمیت دارد

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس: رهبر انقلاب با این عفو عمومی نشان دادند نظام اسلامی به نسل جوان علاقه‌مند است و با رأفت با آنها برخورد می‌کند. رهبر انقلاب نشان دادند نظام اسلامی به نسل جوان علاقه‌مند است و با رأفت با آنها برخورد می‌کند.


سید علی موسوی؛ نماینده مردم ملکان در تذکر شفاهی: ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان، معلمان و پرستاران 

آقای رئیس جمهور به گرانی‌های اخیر رسیدگی کنید، همچنین باید نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان، بهورزان، آب‌بران، معلمان، پرستاران به ویژه آنهایی که در حوزه مبارزه با کرونا مشارکت کردند، اقدام شود.


تسریع در بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس

سید مرتضی حسینی؛ نماینده مردم میانه در تذکر شفاهی: باید نمایندگان از پیشنهادات خود بکاهند تا این طرح هر چه سریعتر به قانون تبدیل شود. یکی از اشکالاتی که در دولت سازندگی هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل کرد، برون‌سپاری یا ایجاد شرکت‌های تأمین نیروی انسانی و یا خودگردانی بیمارستان‌ها و ایجاد مدارس غیرانتفاعی بود. از این رو قانون ساماندهی کارکنان دولت باید هر چه سریعتر به تصویب برسد.

 

واریز ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت و توسعه راه ها

سید حمزه امینی؛ نماینده مردم هشترود و چاراویماق: از اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی، مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک ملی به حساب شرکت زیرساخت و توسعه راه ها واریز شد.

در نهادهای اجرایی اهمیتی برای حفظ شرایط زیست محیطی پایدار و مسائل اجتماعی مردم متصور نبوده ایم 

عادل نجف زاده؛ نماینده مردم خوی در مجلس با انتقاد از مشکلات جدی در حوزه مدیریت بحران، گفته است: علیرغم وجود امکانات و توان تأمین تجهیزات، به دلیل عدم آمادگی برای توزیع منابع میان مردم، دچار شرایط بحرانی در میان مناطق زلزله‌زده خوی شده‌ایم. سازوکار مدیریت بحران در کشور بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب که زلزله مهیب بم را نیز تجربه کردیم و بالای ۵۰ هزار نفر کشته داشت، هنوز بر اساس همان سازوکارهای قبلی بوده و بروزرسانی در این حوزه انجام نشده که نشان می دهد متأسفانه لذا امیدوارم با توجه به زلزله اخیر، کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان در صحن، توجه جدی به رویکرد نوسازی سازوکارهای جدید مدیریت بحران داشته باشند.


ضرورت اتخاذ موضع قاطع رئیس‌جمهور در برابر کره جنوبی

یعقوب رضازاده؛ نماینده مردم سلماس: درحالی که کره جنوبی یکی از بدهکارترین کشورها به ایران است، با حضور در منطقه اقدام به لفاظی علیه ما می‌کند که لازم است شخص رئیس جمهور در این خصوص ورود پیدا کند.

 

اجرای مصوبه مولدسازی اموال دولت، غیرقانونی است

جلال محمودزاده؛ نماینده مهاباد: سران سه قوا تصمیم گرفتند که دارایی‌های کل دولت را بفروشند و درآمد آن را به سمت تولید ببرند، باید تاکید کنم این مسائل نیاز به قانون‌گذاری دارد و اگر نظارت نباشد به فساد و رانت منجر و هدر رفتن بیت‌المال می شود.

 

مانند بچه پولدارها با صندوق‌ها برخورد نکنیم

سید غنی نظری؛ نماینده اردبیل: ما لایحه بودجه را عدد به عدد و حرف به حرف و کلمه به کلمه بررسی کرده و می‌کنیم و اگر احساس کنیم منابع مالی کافی نیست طرح‌های غیر ضرور باید حذف شوند. ما باید به جای اینکه مانند بچه پولدارها با صندوق‌ها برخورد کنیم باید آن‌ها را در فشار بگذاریم تا از شرکت‌هایشان نهایت بهره برداری را داشته باشند.

وی افزوده است: لزومی ندارد که فعالیت برخی از شرکت‌های زیان ده دولتی ادامه پیدا کند و در عین زیان‌ده بودن پاداش بگیرند! اکنون قسمت عمده بودجه را شرکت‌های دولتی مصرف می‌کنند که حتی می‌توانیم آن‌ها را ادغام کنیم.


بدری ضمن قدردانی از فرمان عفو عمومی مقام معظم رهبری:وزارت علوم با الگو برداری از عفو عمومی رهبر معظم انقلاب، دانشجویان را به تحصیل بازگرداندنماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به عفو گسترده محکوم و متهمان توسط رهبر معظم انقلاب گفت:با این اقدام بخش عظیمی از سرمایه جنگ روانی برنامه ریزی شده دشمنان منهدم شد.صدیف 

 

کسی نمی تواند منکر جنگ ترکیبی علیه ایران باشد

صدیف بدری؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین: در صحنه سیاست دیگر هیچ کس نیست که جنگ ترکیبی و شناختی که به ملت ایران تحمیل شده است را انکار کند و همه اندیشمندان تاکید دارند در چند ماه گذشته می‌توان گفت یکی از بزرگترین پروژه های سرنگونی توسط دشمنان برای ایران برنامه‌ریزی شده بود که به گمان خودشان برای تمام جوانب آن طرح داشتند.

 

سه گانه رئیس کمیسیون صنایع مجلس برای کاهش قیمت خودرو

مصطفی طاهری؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیحاتی درباره تاثیر واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال، عرضه خودرو در بورس و کاهش سود بازرگانی واردات، بر قیمت خودرو ارائه کرد.

 

سیب زمینی کاران فرصت صادرات ندارند 

سید البرز حسینی؛ نماینده مردم خدابنده در تذکر شفاهی: سیب زمینی کاران فرصت صادرات ندارند و محصولات آنها در خطر فاسد شدن است، مبلغ تعرفه گمرک فرصت صادرات را از کشاورزان گرفته و اگر صادرات سیب زمینی به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود، کشاورزان متضرر خواهند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});