• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
رئیس جمهوری آذربایجان:

برقراری مجدد همه خطوط ارتباطی به نخجوان دسترسی بلامانع می دهد

  • کد خبر : 22979
  • 28 تیر 1400 - 11:45
برقراری مجدد همه خطوط ارتباطی به نخجوان دسترسی بلامانع می دهد
یاز اکو- گشایش کلیه مسیرهای ارتباطی در منطقه به آذربایجان این امکان را می دهد تا از طریق خاک ارمنستان به جمهوری خودمختار نخجوان که بخشی جدایی ناپذیر آن است، بدون محدودیت دسترسی داشته باشد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال آزخبر این مطلب از سوی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان هنگام پاسخ به سوالات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا ارائه شد.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: همزمان ساخت راه آهن و جاده دسترسی تا مرز ارمنستان آغاز شده است. ما باید بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه آهن تا مرزهای ارمنستان ایجاد کنیم. در حالی که در خاک ارمنستان طول این مسیر فقط ۴۰ کیلومتر است. تمامی مسیرهای ارتباطی در منطقه باید به طور موازی باز شود.این مسیر به ارمنستان اجازه می دهد تا با روسیه و ایران ارتباط ریلی داشته باشد.

بازگشایی این کریدور به آذربایجان امکان دسترسی بیشتر به جمهوری خودمختار نخجوان را می دهد و چهار کشور در منطقه شامل آذربایجان، ایران، روسیه و ترکیه به شدت از این طرح حمایت می کنند. بنابراین ما باید پاسخ مثبتی از ارمنستان دریافت کنیم، اما این پاسخ نباید انتخابی باشد. همانطور که گفتم همه ارتباطات باید همزمان باز شوند و هیچ تبعیضی در این زمینه وجود نداشته باشد. البته از این پس پیش بینی ثبات و امنیت در منطقه به واقعیت تبدیل می شود. این همان چیزی است که ما می خواهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});