• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

۵۵ طرح تعاونی در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده‌ است

  • کد خبر : 29322
  • 17 شهریور 1400 - 9:19
۵۵ طرح تعاونی در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده‌ است
یاز اکو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۵۵ طرح تعاونی در استان آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حسین فتحی، میزان سرمایه‌گذاری در اجرای این طرح‌ها را ۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم‌آورده مردم ۸۲ درصد و سهم از محل تسهیلات به میزان ۱۸ درصد بوده‌ است. 

 وی، به نقش مهم مردم در شکل‌گیری تعاونی ها اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین موضوعات در مباحث اقتصاد تعاون میزان رغبت مردم در بحث سرمایه‌گذاری در بخش تعاون است. 

 وی با اشاره به سهم جی دی پی بخش تعاون در تولید ناخالص داخلی، افزود: برای‌ اینکه سهم تعاون در جی دی پی را افزایش دهیم باید تعاونی‌ها را از حالت رقابت با خود بیرون برده و به هلدینگ‌های بزرگ و منسجم تعاونی تبدیل کنیم. 

فتحی با اشاره به واگذاری‌های انجام شده در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، خاطرنشان کرد: دولت در واگذاری‌ها، تعاونی‌ها را در اولویت واگذاری قرار دهد.

وی مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را کلید حل واگذاری کردن امور به مردم دانست و افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی با واگذاری امور و مردمی‌ سازی اقتصاد حل و فصل می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تعاون را یکی از مدل‌های کسب‌وکار اجتماعی عنوان کرد و گفت: در کسب‌وکارهای اجتماعی از جمله بخش صنایع، دانشگاه‌ها و نظام آموزشی تعاون سهم بزرگی دارند.

به گزارش ایسنا، فتحی اظهار کرد: علی‌رغم زیاد بودن تعداد تعاونی‌ها در ایران، در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته دنیا که تعداد تعاونی‌های آن کشورها، یک دهم تعاونی‌های ما است، کمتر از ۵ درصد توانسته‌ایم سهم این بخش را در اقتصاد نهادینه کنیم که ضرورت ورود به این بخش و توسعه بخش تعاون در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاداز مهم‌ترین موضوعاتی است که همواره از برنامه‌های راهبردی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});