• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

هدف‌گذاری آذربایجان‌شرقی برای حمایت از ساخت داخل ۹۴ میلیون دلار است

  • کد خبر : 39676
  • 06 آذر 1400 - 14:15
هدف‌گذاری آذربایجان‌شرقی برای حمایت از ساخت داخل ۹۴ میلیون دلار است
یاز اکو - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: امسال در زمینه حمایت از ساخت داخل و تعمیق آن در استان به عنوان یکی از اولویت‌های وزراتخانه ۹۴ میلیون دلار برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، آرش نگاهبانی روز شنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه با افزایش توانمندی واحدهای صنعتی در زمینه ساخت داخل، کاهش معافیت گمرکی در این حوزه لحاظ می شود، بیان کرد: در سال های اخیر برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل در آذربایجان شرقی با جدیت از طریق برنامه های ابلاغی وزارت صمت دنبال شده و در سال جاری نیز توجه به آن از اولویت های ماست.

وی افزود: به دلیل توانمندی بالای واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه تعمیق و توسعه ساخت در مدت سپری شده از امسال ، نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه معافیت گمرکی ماشین آلات کاهش ۵۳ درصدی داشته ایم.

فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر

معاون امور صنایع سازمان صمت آذربایجان شرقی ادامه داد: تا پایان مهرماه امسال ۱۳۸ طرح توسعه ای واحدهای تولیدی با یک هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا و زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر فراهم شده است.

نگاهبانی افزود: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ناشی از توسعه واحدهای تولیدی استان در سال جاری در گروه های صنعتی محصولات غذائی و آشامیدنی ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات می باشد.

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین واحدهای صنعتی راه اندازی شده حاصل از توسعه واحدهای تولیدی، در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان تشریح کرد: بر اساس آمار تولید اظهار شده واحدهای تولیدی، در هفت ماه سال جاری، انواع ژنراتور ۱۹۰ درصد، چرم ۷۵ درصد و کامیون، کامیونت و کشنده ۱۰۸ درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین تولید انواع تلویزیون و انواع پوشاک از منسوج بی بافت از رشد بالایی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});