• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ایجاد شهرک علم و فناوری‌ با مساحت ۷۰ هکتار در اردبیل

  • کد خبر : 58555
  • 28 فروردین 1401 - 10:15
ایجاد شهرک علم و فناوری‌ با مساحت ۷۰ هکتار در اردبیل
یاز اکو - استاندار اردبیل با بیان اینکه از تولیدات دانش‌بنیان حمایت می‌شود، از ایجاد شهرک علم و فناوری به مساحت ۷۰ هکتار در اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، سیدحامد عاملی در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جدید با اشاره به اینکه توسعه تولیدات دانش‌بنیان و خروج از اقتصاد سنتی، ضرورت جبران عقب ماندگی‌های استان است اظهار کرد: ایجاد شهرک علم و فناوری به مساحت ۷۰ هکتار و کارخانه‌های نوآوری با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از جمله تصمیمات در حمایت از تولیدات دانش بنیان است.

وی ایجاد کسب و کارهای خُرد با رویکرد دانش‌بنیان را در جهت اشتغالزایی موثر دانست و افزود: اتاق بازرگانی با ورود به حوزه‌های فناورانه و احصاء نیازها و مشکلات واحدهای تولیدی، می‌تواند نقش موثری در توسعه و آینده صنعت اردبیل ایفا کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: رویکرد اتاق بازرگانی به مسئله تولید و صنایع باید نگاهی کلان‌تر از واحدهای تولیدی باشد و شناسایی بازارهای جهانی و بین المللی می‌تواند مشکلات در حوزه تولید و اقتصاد را به حداقل برساند. فعالیت حداقل ۵ رویداد استارت‌آپی در این عرصه می‌تواند راهکار رفع برخی از مشکلات باشد.

عاملی با بیان اینکه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی که در سطح استان استقرار دارند از سال‌جاری اجرایی می‌شود ادامه داد: این موضوع در افزایش درآمدهای مالیاتی و توسعه استان موثر است و نباید مالیات این واحدهای تولیدی در استان‌هایی پرداخت شود که صرفا دفاتر این شرکت‌ها در آنجا مستقر هستند.

افزایش مالیات بر کسب و کارهای کوچک غیرمنطقی است

وی بیان کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی باید با افزایش واحدهای تولیدی و افزایش مودیان جدید مالیاتی صورت گیرد. فشار و افزایش مالیات بر مجموعه‌های کوچک و کسب و کارهای خُرد غیر منطقی است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: مهمترین هدف ما در واحدهای تولیدی و بحث مالیات، امنیت روانی سرمایه‌گذار و تولیدکننده است. پرهیز از برخی رفتارها و احضارهای بی‌مورد تولیدکنندگان، در بهبود وضعیت فضای کسب وکار و تولید نقش موثری ایفا خواهد کرد.

دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال تلاش کنند

سیدعبدالله طباطبایی دادستان اردبیل با بیان اینکه شعار سال در حد بنر و سخن نخواهد ماند افزود: اقدامات ستادی در تحقق بخشی شعار سال و اجرایی کردن گام دوم انقلاب انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در مبارزه با ویروس کرونا آخرین نسخه علمی و دانشگاهی شفابخش بود و این نشان می‌دهد که استفاده از دانشگاهیان و دانشمندان و مجامع علمی و معلومات آنان در همه عرصه می‌تواند گره‌گشا باشد.

دادستان اردبیل گفت: به عنوان مسئول قضایی و مدعی‌العموم انتظار داریم تا همه دستگاه‌ها و مسئولین در رفع مشکلات و صدور دستورات لازم در رابطه با تحقق شعار سال همکاری کند و ما نیز پشتیبانی قضایی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});