• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد :

افزایش روند مراجعه سرپایی و تعداد بیماران بستری ناشی از بیماری کرونا در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 73235
  • 12 مرداد 1401 - 19:30
افزایش روند مراجعه سرپایی و تعداد بیماران بستری ناشی از بیماری کرونا در آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریزبا اشاره به روند صعودی موج هفتم کرونا گفت: روند مراجعه سرپایی روزانه در استان آذربایجان شرقی در هفته اول مرداد نسبت به هفته چهارم تیر حدود ۲ برابر افزایش داشته و همچنین تعداد بستری روزانه کووید ۱۹ در اول مرداد نسبت به هفته چهارم تیر ماه ۱.۵ برابر افزایش یافته است .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر جواد احمدیان در شصت و ششمین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا که با حضور اعضای ستاد فرماندهی مدیریت کرونا روز چهارشنبه، دوازدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) با بیان اینکه اخیرا” رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی ، استفاده از ماسک و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا کم رنگ تر شده است بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا بر طبق آئین نامه های وزارتی، بخصوص برای کادر درمان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه در موج هفتم کرونا هستیم و آمارها حاکی از سیر صعودی بیماران سرپایی، بستری، افزایش موارد مثبت و فوتی است گفت: ضروری است دستور العمل های لازم جهت اختصاص و توزیع ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی به بیماران کرونایی در مراکز آموزشی و درمانی دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی در سطح استان از سوی مسئولین به صورت جدی اجرایی شود.
دکتر احمدیان با اشاره به همه گیری کرونا در شرایط فعلی در بین گروه های سنی مختلف گفت: گرو ه های سنی ۷۹-۶۰ بیشترین آمار مراجعه، بستری و بدلیل وجود بیماری های زمینه ای در اکثر بیماران میزان فوتی نیز در این گروه سنی بیشتر است.
دراین جلسه معاونت های درمان، بهداشت، مسئول کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی به ارائه گزارش عملکرد واحدهای تحت مدیریت خود در خصوص مقابله با بیماری کرونا پرداختند و مسائل و مشکلات مراکز خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، در حال حاضر از ۲۱ شهرستان استان ۴ شهرستان در وضعیت قرمزکرونایی (آذرشهر، سراب، عجب شیر و ملکان) ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی( جلفا، مراغه، شبستر، مرند، میانه و هوراند)و بقیه ۱۱ شهرستان از جمله تبریز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
همچنین در حال حاضر ۴۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند که ۸۴ نفر از این بیماران در بخش های ویژه ، ۳۰ نفر از این بیماران نیز تحت ونتیلاسیون مکانیکی و ۳ نفر از این بیماران نیز متاسفانه فوت کرده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});