• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

قسم به قلم و آنچه سطر به سطر می‌نویسند…

  • کد خبر : 74379
  • 20 مرداد 1401 - 18:45
قسم به قلم و آنچه سطر به سطر می‌نویسند…
یازاکو - بار دیگر روز خبرنگار راه رسید و این بار در پناه عاشورای حسینی، دست به دامان اباعبدالله الحسین(ع) شدیم تا بار رسالت روشنگری را به یاری ثارالله و زینب کبری (س)، به سلامت به سرمنزل مقصود برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار نوشت: بار دیگر روز خبرنگار راه رسید و این بار در پناه عاشورای حسینی، دست به دامان اباعبدالله الحسین(ع) شدیم تا بار رسالت روشنگری را به یاری ثارالله و زینب کبری (س)، به سلامت به سرمنزل مقصود برسانیم.

۱. همزمانی روز خبرنگار و عاشورای حسینی، فرصتی است مغتنم برای بازبینی نقش روشنگرانه فعالان رسانه ای و لزوم توجه و همراهی با ایشان برای گفتن از زخم ها و رنج ها و دردهای جامعه ای که برای سربلندی اش، از جان مایه می گذاریم. از این رو اعضای فرهیخته، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، به عنوان چهره های برجسته و خوشنام و متخصص در این ایام، در مسیر ایجاد آرامش در میان شهروندان از مسیر روشن کلمات و تصاویر تلاش کردند و گرچه اندوه کم ندیدند اما از پای ننشستند.

۲. اثربخشی فعالیتهای رسانه ای نیازمند تعامل و همراهی هر چه بیشتر نهادها و متولیان امر است.
با وجود تاکید امام جمعه محترم شهر و استاندار محترم آذربایجان‌شرقی در رابطه با لزوم شفافیت سازمان‌ها و نهادها با رسانه‌ها، همچنان تا رسیدن به مرزهای ارتباط موثر فاصله قابل ملاحظه‌ای داریم. عدم برقراری ارتباط موثر، تحمل نکردن کوچکترین انتقاد و پاسخگو نبودن به رسانه‌ها، زمینه ساز بروز مشکلاتی است که برای رفع و حل آنها تلاش می‌کنیم.

۳. در شرایط حاضر که پابرجا ماندن رسانه ها با هر سختی و زحمتی هستیم، اتفاقاتی همچون تعطیلی برخی رسانه‌ها به ویژه در مورد رسانه‌های مکتوب در یکسال اخیر از یک سو و تعدیل نیروهای فعال و متخصص از سوی دیگر، زخم های کاری و جبران ناپذیر بر پیکره رنجور این فعالیت وارد آورده است. قطع همکاری با تعدادی از همکارانمان در استان و در کشور از سوی چند خبرگزاری رسمی و دولتی، در آستانه روز خبرنگار، نشانه بارز بی‌سلیقگی و عدم توجه به نقش فعالان رسانه‌ای است.
لذا به جد خواهان ورود و دخالت نهادهای مرجع در این رابطه و جلوگیری از اقدامات شتابزده و التهاب‌آفرین و حفظ امنیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه هستیم.
حمایت از رسانه‌ها، وظیفه ایست خطیر بر دوش متولیان امر و خواهان پاسخگویی و همچنین رفع مشکل پیش آمده به شیوه ای در خور شان و منزلت، برای اهالی رسانه در روزهای گذشته و ایام اخیر هستیم.

۴. استمرار فعالیت موزه مطبوعات آذربایجان به عنوان محلی برای تعامل فعالان رسانه، رویداد ارجمندی است که با کم شدن محدودیت های بهداشتی شاهد آن بودیم. اتفاقی که برای استمرار و همچنین نمایاندن چهره گران‌سنگ تاریخ مطبوعات و رسانه های همیشه سربلند ایران زمین، نیازمند همراهی و حمایت بیش از پیش است.

۵. در نهایت، در روزهایی که از اوج بیماری همه‌گیر جهانی دور شدیم، خدا را شاکریم که با همه نگرانی پوشش رسانه‌ای در آن شرایط صعب، و با وجود ابتلای مستمر همکاران به کرونا، دست رحمت و عافیت حق تعالی بر سر فعالان رسانه ای بود و این زبانهای گویای جامعه همچنان در خدمت تعالی شهر و کشورمان هستند. امید که سال کاری پیش رو، شاهد روزهای پرخبر و کم‌خطر برای جامعه رسانه‌ای شهر و کشورمان باشد.
در آخر بر تمام زنان و مردانی که کمر همت بسته اند تا به جای اعتراض به تاریکی، شمعی بیفروزند، درود می فرستیم و تعالی و آرامش سرزمین عزیزمان را به برکت این تلاشهای صادقانه از ایزد منان خواستاریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});