• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

بازدید معاون وزیر امور خارجه از مرز نوردوز منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 8294
  • 30 اسفند 1399 - 12:15
بازدید معاون وزیر امور خارجه از مرز نوردوز منطقه آزاد ارس
یاز اکو - حسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه بهمراه مدیرکل حوزه cis از مرز نوردوز منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس در حاشیه این بازدید، طی نشست معاون وزارت امور خارجه و نیز مدیرکل حوزه cis این وزارتخانه با معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری و مدیر مرکز نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس و سایر مسئولان شهرستان با اشاره به اینکه تجارت صنعت و ترانزیت با کشورهای همسایه موجب رشد و رونق اقتصادی و امنیت می شود گفت: ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت بوده و باید زمینه افزایش این تعاملات فراهم شود. گفت:

وی همچنین نقش مرز نوردوز را در افزایش سهم حضور کشور در بازارهای اوراسیا مهم تلقی کرده و افزود: کشورهای همسایه هدف اصلی صادرات هستند که باید ضمن تعیین اولویت ها بسترهای لازم برای گسترش همکاری با این کشورها فراهم شود و موجبات افزایش ارزآوری به کشور گردد.

همچنین یوسف داداش زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز گزارشی از پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه آزاد ارس، اقدامات انجام گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در خصوص تعامل با کشورهای همسایه و میزان صادرات از مرز نوردوز به عنوان تنها راه زمینی و شاهراه ارتباطی ایران به اوراسیا ارائه نمود.

بررسی روند توسعه زیرساخت های ترانزیت در کشور ارمنستان، راهکارهای تسهیل در ارائه خدمات ترانزیتی و رفع موانع صادراتی و همچنین راهکارهای افزایش مزیت‌های ترانزیت صادرات از مسیر ارمنستان از دیگر مواردی بود که در این نشست بحث و گفت‌وگو شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});