• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

معرفی کاکتوس پارودیا

  • کد خبر : 98098
  • 19 اسفند 1401 - 10:09

معرفی کاکتوس پارودیا کاکتوس پارودیا جزو محبوبترین انواع کاکتوسها است. برای رشد در فضای باز که دمای زمستان هرگز کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد نمی شود، مناسب است. در آب و هوای سرد، کاکتوس توپی کوچکتر پارودیا، که به عنوان توپ نقره ای یا گلوله برفی نیز شناخته می شود، یک گیاه داخلی عالی می […]

معرفی کاکتوس پارودیا

کاکتوس پارودیا

کاکتوس پارودیا جزو محبوبترین انواع کاکتوسها است. برای رشد در فضای باز که دمای زمستان هرگز کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد نمی شود، مناسب است. در آب و هوای سرد، کاکتوس توپی کوچکتر پارودیا، که به عنوان توپ نقره ای یا گلوله برفی نیز شناخته می شود، یک گیاه داخلی عالی می باشد. اما مراقب باشید، زیرا اعضای خانواده پارودیا بسیار خاردار هستند.

نکاتی در مورد رشد کاکتوس گلوله ایر

کاکتوس توپی را در فضای باز پرورش می یابد، گیاه باید در خاک شن دار و دارای زهکشی مناسب باشد. گیاهان داخل خانه را در ظرفی پر از خاک گلدانی که برای کاکتوس ها که از مخلوط خاک معمولی و ماسه درشت پر شده است قرار دهید. کاکتوس توپ پارودیا را در زیر نور روشن و غیر مستقیم خورشید قرار دهید. گیاهان در فضای باز در مکانی با آفتاب صبح و عصر اما در سایه بعد از ظهر، به ویژه در آب و هوای گرم، خوب عمل می کنند.

آبیاری منظم کاکتوس پارودیا در طول فصل رشد

خاک باید کمی مرطوب نگه داشته شود، اما گیاهان کاکتوس، چه در داخل و چه در خارج، هرگز نباید در خاک خیس بنشینند. آبیاری را در طول زمستان کاهش دهید، فقط به اندازه کافی برای جلوگیری از خشک شدن  خاک را فراهم کنید. بیشتر کاوش کنید در صورت امکان، گیاهان سرپوشیده را در طول ماه های زمستان در یک اتاق خنک قرار دهید، زیرا Parodia احتمالاً با دوره خنک شدن گل می دهد. به طور منظم به کاکتوس توپی در بهار و تابستان، از کود مخصوص کاکتوس و ساکولنت ها استفاده کنید. از مصرف کود در پاییز و زمستان خودداری کنید. بوته‌های کاکتوس توپی جدید پارودیا به راحتی از رویش‌هایی که در پایه گیاهان بالغ رشد می‌کنند تکثیر می‌شوند. فقط یک بخش را بکشید یا برش دهید، سپس آن را برای چند روز روی یک حوله کاغذی قرار دهید تا برش پینه ایجاد شود. قطعه را در یک گلدان کوچک پر از مخلوط گلدان کاکتوس بکارید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});