• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

صدور ویزا برای ایرانیان به شکل آنلاین انجام می‌شود

  • کد خبر : 98242
  • 21 اسفند 1401 - 9:00
صدور ویزا برای ایرانیان به شکل آنلاین انجام می‌شود
یاز اکو - سفیر کنیا در ایران یادآوری کرد: دولت کنیا علاقه‌مند توسعه مناسبات دوجانبه بوده و در همین راستا صدور ویزا برای ایرانیان به شکل آنلاین انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جاشوا گاتیمو آگوتا، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: حضور ایرانیان در خط ساحلی کنیا پررنگ است و ما باید همه تلاش‌مان را برای توسعه روابط بین دو کشور به کار ببندیم.

وی با اشاره به وجود نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در نایروبی، گفت: علاوه بر این خانه علوم‌ و فناوری ایران نیز در کشور ما فعال است که می تواند زمینه ساز تعمیق روابط فی‌مابین باشد.

سفیر کنیا در ایران، با ابراز علاقه‌مندی نسبت به تبادل دانش و فناوری میان ایران و کنیا، گفت: متاسفانه تجار ما با ظرفیت‌های ایران و استان‌های آن آشنایی ندارند، در حالی که در ایران محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به علاقه بخصوص دولت سیزدهم به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های مهم ایران و قطب تولید بسیاری از محصولات راهبردی می‌تواند شریک تجاری خوبی برای کشورهای آفریقایی باشد.

عابدین خرّم، اظهار کرد: ایران و کنیا از گذشته روابط خیلی خوبی باهم داشته‌اند که این روابط در سه دهه گذشته بیش از پیش تعمیق شده و در دولت سیزدهم نیز کنیا به عنوان دروازه ورود به آفریقا اعلام شده است.

وی افزود: کنیا از نظر جمعیت و جغرافیا یکی از کشورهای تعیین‌کننده قاره آفریقا بوده و توسعه روابط با این کشور برای ما اهمیت ویژه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی به قابلیت‌های استان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و دسترسی به بازارهای اروپا و اوراسیا از زمان‌های دور نقش ویژه ای در توسعه مناسبات بین‌المللی ایران در حوزه تجارت و بازرگانی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی و تبریز در تولید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، قطب صنعتی ایران محسوب می‌شود و در صادرات این محصولات به آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز سهم بالایی دارد.

بزرگترین کارخانه تراکتورسازی خاورمیانه در تبریز است

خرّم با اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه تراکتورسازی خاورمیانه در تبریز واقع شده است، افزود: به خاطر این ظرفیت‌ها، آذربایجان شرقی سالانه شش میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند و از نظر تولیدات گلخانه‌ای نیز با بیش از ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت، در سطح خاورمیانه جایگاه ممتازی داریم.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی آماده تامین نیازهای کشور کنیا در این حوزه و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشاورزی این کشور است و برای فراهم کردن بستر فعالیت سرمایه‌گذاران کنیایی در استان آمادگی داریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به توانمندی استان در تولید مصالح ساختمانی، تولیدات دارویی و پزشکی، محصولات دانش‌بنیان، چرم و فرش اشاره کرد و گفت: این تولیدات می‌تواند زمینه همکاری مشترک بین آذربایجان شرقی و کنیا باشد که لازمه آن، تبادل هیأت‌های تجاری و اقتصادی و آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});