• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

ایرانی‌ها زیبایی‌های ساحل رود ارس را ندیده‌اند

  • کد خبر : 112908
  • 08 مرداد 1402 - 11:30
ایرانی‌ها زیبایی‌های ساحل رود ارس را ندیده‌اند
یاز اکو - مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ساحل رود ارس بسیار زیباست و مردم ایران هنوز آن را ندیده‌اند و نمی شناسند. البته محدودیت‌هایی وجود داشته اما اکنون ساحل رود ارس در حال آماده‌سازی برای گردشگران خارجی و داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزارس فارس، مجید کیانی اظهار کرد: منطقه آزاد ارس در تولید و صنعت در کشاورزی به واسطه آب، خاک و هوای مناسب رتبه اول را دارد و به عنوان قطب گلخانه‌های هیدروپونیک کشور و خاورمیانه شناخته می‌شود.

وی افزود: ارس در بحث گردشگری نیز طی سالیان گذشته رتبه اول گردشگری داخلی در شمال‌غرب کشور را به دست آورده است. در حوزه تجارت و ترانزیت نیز با توجه به آنکه منطقه آزاد ارس در مسیر جاده ابریشم و تقاطع کریدورهای مهم کشور همچنین همسایگی با کشور ارمنستان و تنها مرز زمینی ایران با اتحادیه اوراسیا، این منطقه روز به روز شاهد توسعه و گسترش است. گمرک جلفا هم در سالیان گذشته سابقه قدیمی در ترانزیت کالا و صادرات و واردات داشته است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: برنامه‌ این است که منطقه آزاد ارس در تجارت و گردشگری، ارتقاء یابد و در میان سایر مناطق آزاد، توسعه‌ای کاملا متوازن داشته باشد. در بحث گردشگری هدف‌گذاری کردیم که گردشگر خارجی جذب کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ژئوپارک ارس به عنوان دومین ژئو پارک ایران ثبت شد که این افتخاری برای کشورمان است و موجب معرفی بهتر ارس در خارج از کشور خواهد شد. همچنین یکسری پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای ارس و به ویژه ساحل رود ارس تعریف شده است.

کیانی تصریح کرد: ساحل رود ارس بسیار زیباست و مردم ایران هنوز آن را ندیده‌اند و نمی شناسند. البته محدودیت‌هایی وجود داشته اما اکنون ساحل رود ارس در حال آماده سازی برای گردشگران خارجی و داخلی است. نکته مهم گردشگری ارس این است که فصل گردشگری در این منطقه از کیش و قشم متفاوت است. روزهایی که کیش و قشم توریست ندارند آب و هوای ارس برای جذب گردشگر خارجی و داخلی بسیار مطلوب است و می‌تواند مقصد سفر باشد.

کیانی یادآور شد: مهم‌ترین هدف مناطق آزاد این بوده است که سرمایه‌گذاری در آن منطقه اتفاق بیفتد که منجر به تولید، اشتغال و صادرات شود. منطقه آزاد ارس تا امروز حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و حدود ۱۹ هزار اشتغال داشته است. اکنون در این منطقه، بیکاری واقعی نداریم و نه تنها از شهرهای این منطقه، بلکه از شهرهای همسایه هم جوانان اهل کار و تلاش برای اشتغال و درآمدزایی وارد مناطق صنعتی ارس می‌شوند.

وی اضافه کرد: در عرصه صادرات هم موفق شدیم، سالیان گذشته بیش از نیم میلیارد دلار تراز تجاری مثبت داشته باشیم. در صادرات گاز، نفت و قیر، شرق ترکیه، کشور گرجستان و بخش‌هایی از اوراسیا را واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس پوشش می‌دهند.

کیانی متذکر شد: ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت پیش‌بینی کردیم که در این صورت، توسعه متوازن تکمیل می‌شود. چون این‌ها در تعامل با همدیگر کار می‌کنند. جذب سرمایه ۵ هزار میلیارد تومانی ما را به هدف کوتاه مدت‌مان در توسعه متوازن می‌رساند. در بلندمدت نیز هدف‌گذاری کردیم که به هاب صادراتی کشور تبدیل شویم. چون موقعیت صادراتی ارس مهم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});